Za dobro jutro 1 (pred poukom)
Ciljna skupina: 1. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Vsako jutro se bomo razgibali in prebudili s pomočjo pravljic, iger, vaj in sprostitve.
Učenci bodo spoznavali pravljice domačih in tujih avtorjev, pri tem bodo bogatili in širili besedni zaklad, kreativnost in razmišljanje ter poustvarjali na temo pravljic.
Spoznavali bodo pomen sprostitvenih dejavnosti, ki jim omogočajo umirjanje in sprostitev. Različne tehnike sproščanja in dihanja jih bodo naučile kako sprostiti in umiriti telo, z vajami se bodo bolje zavedali svojih čustev in telesnih občutkov.
Pri dejavnosti se bodo učenci izražali in učili skozi igro in s tem tudi odkrivali in razvijali osebne interese. Učili se bodo sodelovanja z vrstniki preko skupne igre ali pri deljenju iger in igrač.
Gibalna urica 1 (pred poukom)
Ciljna skupina: 1. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Učenci bodo preko različnih gibalnih iger spoznavali lastno telo in doživljali ugodja v gibanju. Razvijali bodo gibalne sposobnosti, osnovne motorične spretnosti, gibalno domišljijo in pomen sodelovanja. Seznanjali se bodo z različnimi zvrstmi gibanja in pridobivali znanja o preventivnem ravnanju v skrbi za zdravje.
Ustvarjamo 1 (pred poukom)
Ciljna skupina: 1. razred
Način izvajanja: 3x na teden
Opis dejavnosti: Učenci bodo spoznavali različne materiale, razvijali ročne spretnosti, vztrajnost in domišljijo. Izdelovali bodo izdelke iz odpadnih materialov, odpadne embalaže, naravnih materialov, vezli, šivali gobelin. Cilj bo dokončanje in vrednotenje izdelka in pridobivanje pozitivne samopodobe ob uspehu.
Prehranjevanje in sprostitev
Ciljna skupina: 1. – 5. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Učenci se bodo naučili kulturno prehranjevati. Naučili se bodo uporabljati pribor, mirno sedeti pri mizi in ne govoriti s polnimi usti. Spoznali bodo, kaj so zdrave prehranjevalne navade in kako hrano uživati, če želimo zdravje in dobro počutje.
Prosta igra 1 – 4
Ciljna skupina: 1. – 4. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Pri dejavnosti bomo spodbujali socialni in čustveni razvoj, razvijali domišljijo in kreativnost. Učenci se bodo sprostili in doživljali sprostitev in oddih med delom kot nujen element zdravega načina življenja. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese in sami načrtovali prosti čas. Krepili bodo prijateljstva in se urili v sobivanju z drugimi. Učenci se bodo naučili preživljati svoj prosti čas skozi igro.
Dejavnost bo potekala na igrišču, zelenici, peskovniku, na plezalih …
Učna urica 1
Ciljna skupina: 1.razred
Način izvajanja: pon. – čet.
Opis dejavnosti: Učencem bo skozi celotno šolsko leto omogočeno varno in spodbudno okolje, v katerem bodo opravljali domače naloge, poslušali pravljice. Spoznali bodo pravljice domačih in tujih avtorjev. Bogatili bodo besedni zaklad, domišljijo in kreativnost. Obiskali bomo tudi računalniško učilnico, kjer se bodo na enostaven in ustvarjalen način usposobili za uporabo računalnika. Uporabljali bomo program Mala miškina šola, vaje za miško, program Slikar in utrjevali učno snov z interaktivnimi vajami. Urili bodo fino motoriko in se preizkusili v različnih grafomotoričnih vajah.
Učna urica 2 – 5
Ciljna skupina: 2. – 5. razred
Način izvajanja: pon. – čet.
Opis dejavnosti: Učencem bo skozi vso šolsko leto omogočeno varno in spodbudno okolje, v katerem bodo lahko opravljali domače naloge, utrjevali in poglabljali svoja znanja ter predvsem iskali način učenja, ki jim najbolj ustreza. Da bo učenje bolj zabavno, se bomo učili tudi skozi igro, ki jo bomo popestrili z gibanjem.
Ustvarjamo 1 – 5
Ciljna skupina: 1. – 5. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Učenci bodo spoznavali različne materiale, razvijali ročne spretnosti, vztrajnost in domišljijo. Izdelovali bomo izdelke iz odpadne embalaže, lesa, vezli, šivali gobelin … Cilj bo dokončanje in vrednotenje izdelka in pridobivanje pozitivne samopodobe ob uspehu. S prvošolci se bomo ob torkih igrali tudi v gozdni igralnici nad šolo.
Živ žav 1 – 5
Ciljna skupina: 1. – 5. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Živ žav je namenjen vsem, ki se želijo igrati, ustvarjati in se sprostiti. Skozi različne dejavnosti, ki jih bodo lahko izbrali sami, bomo poskrbeli za zabaven zaključek šolskega dneva.
Kino 1 – 5
Ciljna skupina: 1. – 5. razred
Način izvajanja: petek
Opis dejavnosti: Za zaključek tedna si bomo ob petkih ogledali zabavne in poučne risanke.
Gibalne aktivnosti 2 – 5
Ciljna skupina: 2. – 5. razred
Način izvajanja: vsak dan
Opis dejavnosti: Vsebine bodo učencem zagotavljale spodbudno, kreativno in varno učno okolje ter smiselno izrabo prostega časa. Navajale jih bodo na razvoj zdravega življenjskega sloga in na samostojno vseživljenjsko učenje. Skozi igro bodo učenci razvijali osnovne motorične spretnosti (koordinacijo, hitrost, ravnotežje, gibljivost, vzdržljivost in moč) in tako izoblikovali pozitiven odnos do gibanja. Hkrati se bodo skozi igro učili osnovnih gibalnih vzorcev, ki spodbujajo igrivost, gibalno izražanje in ustvarjalnost (hoja, tek, skoki, plezanje, plazenje, lazenje, kotaljenje, padanje, zadevanje cilja,..) ter se seznanili s pravili malih športnih iger in športnim obnašanjem.
Računalniška urica 2, 3, 4, 5
Ciljna skupina: 2. – 5. razred
Način izvajanja: petek
Opis dejavnosti: Učenci bodo pri dejavnosti razvijali digitalne kompetence, pridobivali znanje in veščine za samostojno uporabo računalnika ter razvijali zdrav odnos do rabe tehnologij. Z računalnikom bodo ustvarili računalniško sliko, zapisali in uredili krajše besedilo, na spletu bodo poiskali podatke različnega tipa in odigrali videoigro.
Pevski zbor 1, 2 in 3 – 5
Ciljni skupini: 1., 2. in 3. – 5. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Peli bomo enoglasne ljudske in umetne pesmi iz domače in tuje glasbene zakladnice. Petje bomo spremljali z Orffovimi instrumenti, se igrali ritmične in melodične glasbene igre, ter s tem razvijali glasovne in muzikalne sposobnosti. Ob petju se bomo tudi gibali. Navajali se bomo na javno nastopanje na šoli in v domačem kraju.
Kolesarski izpit
Ciljna skupina: 5. razred
Način izvajanja: od februarja do aprila
Opis dejavnosti: Učenci se bodo pripravljali na izpitno vožnjo kolesarskega izpita. Najprej bodo seznanjeni s teorijo oz. prometnimi predpisi , ki jih bodo utrjevali v Sio kolesarju. Urili bodo spretnosti na kolesarskem poligonu. Nadaljevali bodo z vožnjo s kolesom po neprometnih in prometnih površinah. Na koncu bodo učenci opravljali kolesarski izpit.
Spretni prstki
Ciljna skupina: 2. in 3. razred
Čas izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Razvijali bodo drobno motoriko rok, seveda pa bodo pri tem tudi ustvarjalni, vztrajni in polni idej. Izdelovali bodo različne izdelke na različne načine. Preizkusili se bodo v pletenju, kvačkanju, šivanju… Roke pa bodo zaposlili tudi z vrtnarjenjem (pomladi) in s pripravo različnih dobrot.
Igrajmo se gledališče – Umetnost
Ciljna skupina: 4., 5. razred
Čas izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Tekom celega leta se boste navajali na sproščeno in naravno telesno izraznost ter jo usklajevali z govorno izraznostjo. Z uprizarjanjem različnih vlog, z ustvarjalnim gibom, z gibalno improvizacijo in z deklamacijami boste izražali svoja razpoloženja, občutke in misli. Iz različnih materialov boste izdelovali preproste kostume za svoje vloge. Z dramskimi igrami in z deklamacijami boste nastopali na različnih šolskih in krajevnih prireditvah.
Tehnika in tehnologija – Tehnika je zakon
Ciljna skupina: 4. in 5. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Ali rad ustvarjaš? Pri dejavnosti Tehnika je zakon izdelujete izdelke iz papirja, lesa, umetnih snovi in sestavljate konstrukcije s Fischer tehnikom. Izdelek boš načrtoval, za izdelavo pa uporabljal razna orodja, stroje in naprave v tehničnem kabinetu. Ob tem boš krepil ročne spretnosti, ustvarjalnost in natančnost.
Po ljudsko
Ciljni skupini: 1. – 3. ter 4. – 9. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Pri tej dejavnosti skrbimo, da ohranjamo našo bogato kulturno dediščino. Plešemo, pojemo in igramo na ljudske inštrumente. Igramo se igre pradedkov in prababic, si pripovedujemo izštevanke in zbadljivke. Se zabavamo. Svoje znanje pa z veseljem pokažemo tudi na nastopih.
Raziščimo računalnik in internet
Ciljni skupini: 2. in 3. razred
Način izvajanja: od februarja do junija
Opis dejavnosti: Dejavnost je namenjena učenju in raziskovanju osnov računalništva. Predmet bo poglobil učenčevo razumevanje o tem, kako delujejo računalniki, zakaj in kako jih uporabljamo ter kako uporabljamo internet na varen in učinkovit način. Spoznali bomo osnovne komponente računalnika, se naučili uporabljati tipkovnico in miško, ustvarjali bomo preproste dokumente in risbe ter se naučili osnov iskanja informacij na spletu. Verjamem, da bo dejavnost “Raziščimo računalnik in internet” navdušila vaše otroke in jih opremila s koristnimi veščinami za uporabo tehnologije. Veselim se skupnega potovanja v digitalni svet!
Računalništvo in informatika – Računalniško razmišljanje in programiranje
Ciljni skupini: 4. in 5. razred
Način izvajanja: od septembra do januarja
Opis dejavnosti: Dejavnost bo navdušila učence in jih naučila osnov programiranja skozi interaktivne in ustvarjalne dejavnosti. Učenci se bodo naučili osnov logičnega razmišljanja in reševanja problemov, spoznali bodo osnovne koncepte programiranja, razvijali veščino sodelovanja in ustvarjanja preko tehnologije. Med potekom predmeta se bodo učenci spoznali s številnimi zanimivimi vsebinami, vključno z uporabo programskih orodij, kot so Code.org, Pišek, Scratch. Spoznali bodo osnovne algoritme, npr. zaporedja, zanke in pogojne stavke, za ustvarjanje animacij in iger ter testirali lastne programe. Verjamem, da bo dejavnost “Računalniško razmišljanje in programiranje” navdušila vaše otroke in jih opremila s koristnimi veščinami za razumevanje tehnologije in digitalnega sveta. Skupaj bomo ustvarjali, se učili ter razvijali spretnosti, ki jim bodo koristile v njihovem šolskem in osebnem življenju.
Zdrav življenjski slog
Ciljne skupine: 1. – 5. razred
Način izvajanja: 1 x na teden
Opis dejavnosti: Izvajali bomo: elementarne igre (lovljenja, štafetne igre, med dvema ognjema, čiščenje, zapor, lovci in zajci …), igre z žogo (nogomet, košarka, rokomet, odbojka, dvoranski hokej), igre z loparji (tenis, badminton, speedminton), skoki na mali prožni ponjavi.
Ustvarjalne delavnice
Ciljne skupine: 4. in 5. razred
Način izvajanja: 1 x na teden
Opis dejavnosti: Iz naravnih, umetnih in odpadnih materialov bomo izdelovali uporabne in dekorativne izdelke, različne zabavne in družabne igre. Spoznavali bomo različne likovne tehnike in načine uporabe gradiv. Učenci bodo skozi ustvarjanje izražali svojo kreativnost, domišljijo ter razvijali ročne spretnosti.
Brihtne glavce 3 – 5
Ciljna skupina: 3. – 5. razred
Način izvajanja: od novembra do aprila
Opis dejavnosti: Učenci bodo nadgrajevali znanja o temah, ki jih spoznavamo pri pouku. Pripravljali se bodo na tekmovanja. Brali bomo zgodbe in se o njih pogovarjali. Igrali se bomo družabne in strateške igre. Urili bomo spomin, razvrščali, kombinirali, reševali zahtevnejše miselne naloge …
Čipka 1, 2
Ciljne skupine: 1. – 3. ter 4. – 5. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: KLEKLJANJE predstavlja pomembno kulturno dediščino Železnikov in okolice. S čipkarsko šolo to dediščino ohranjamo živo. Otroci na razredni stopnji se sistematično učijo osnovne tehnike klekljanja (kitica, slepi in sukani ris, široki ris in rogljički …) na sodobno oblikovanih vzorcih z motivi, ki so jim blizu (npr. živali). Seznanjajo se z lokalno klekljarsko terminologijo. Njihove izdelke vsako leto razstavimo na Čipkarskih dnevih v Železnikih. Pri delu razvijajo ročne spretnosti, ki so koristne tudi pri pisanju in logično mišljenje (potek niti v čipki). Z delom pridobivajo natančnost, potrpežljivost, vztrajnost in delavnost. Vse to so vrednote, ki jih bodo celo življenje potrebovali. Od 2. razreda dalje, se učenci lahko udeležujejo šolskega tekmovanja, najuspešnejši se uvrstijo na državno tekmovanje. Od 4. razreda dalje so vabljeni tudi na klekljarsko ustvarjalnico na čipkarske dneve, ki ni tekmovalnega značaja. Ves pribor za klekljanje si lahko učenci izposodijo v šoli.
Nemščina je zabavna
Ciljne skupine: 4., 5. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Učili se bomo osnovnih veščin sporazumevanja v nemškem jeziku. Učenje bo potekalo na zabaven in sproščen način. Usvajanje jezika bomo pospeševali s pomočjo pogovorov, iger vlog, projektnega dela, iger, uporabo slikovnih kartic, videoposnetkov, informacijske tehnologjje. V ospredju bo celostni pristop z razvijanjem jezikovnih zmožnosti v nemščini, razvijanjem vrednot in širjenjem splošne razgledanosti. Učenci bodo pridobivali novo znanje ob vsebinah, ki so jim blizu, npr. jaz, šola, dom in družina, prosti čas, oblačila, živali, mesto …
Lego masters
Ciljne skupine: 1. – 5. razred
Način izvajanja: 1x na teden
Opis dejavnosti: Učenci bodo pri urah Lego mastersa po načrtih ali po lastni izbiri sestavljali lego kocke. Preizkušali se bodo v različnih izzivih (sestavljanje na čas, omejeno število kock ipd.). Urili bodo svojo iznajdljivost in ustvarjalnost. Sestavljali bodo lahko samostojno, v parih ali skupinah.
Prijavnice za RAP dejavnosti